‘De verhalen van bekende Nederlanders met tinnitus zetten jongeren aan het denken’
Steeds meer jongeren kopen oordopjes om het risico op gehoorschade in te perken, zo meldt het Parool. Het afgelopen half jaar is de verkoop van oordoppen ruim anderhalf keer zo hoog als in diezelfde periode in 2019. Dat blijkt uit data van onderzoeksbureau Nielsen IQ, dat data van audiciens en leveranciers van gehoorbescherming analyseerde. Bovendien kiezen jongeren steeds vaker voor kwalitatieve, op maat gemaakte oordoppen. Carmen de Jonge, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Audicienbedrijven (NVAB), schrijft dat toe aan een groeiend bewustzijn van de risico’s van hard geluid. ‘Het taboe bij jongeren gaat er langzaam vanaf. De verhalen in de krant van bekende Nederlanders die tinnitus hebben zetten jongeren aan het denken. Ze snappen nu dat de simpele ‘schuimpjes’ niet afdoende zijn.’
Lees het hele artikel van Malou Miedema op 3voor12.nl.